Barion Pixel
Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Óceán – A mélység evolúciója
13.490 Ft
Menny.:db

Óceán – A mélység evolúciója

13.490 Ft
Menny.:db
Kiadó: Reflexshop
Szállítási díj: 990 Ft
Várható szállítás: 2025. január 27.
Alkalmazkodj egy folyamatosan változó ökoszisztémához ebben az interaktív mechanizmusépítő játékban.

Tulajdonságok

Eredeti cím Oceans
Tervező Nick Bentley, Dominic Crapuchettes, Ben Goldman, Brian O'Neill
Kiadó NorthStar Game Studio
Megjelenés éve 2020
Nyelv Magyar
Nehézség Haladó
Legjobb 3 fővel
Kategória Kártyajáték, Oktató társasjátékok
Tematika Állatok, Környezet, Őskor
Játékmechanika Hand menedzsment, Titkos győzelmi pontok, Draftolás közös készletből, Vedd el, Győzelmi pont, mint erőforrás

Leírás

Képes vagy kitenyészteni a vizek leghatalmasabb uralkodó faját? A játék koncepciója, hogy a játékosok igyekeznek minél hatékonyabb tengeri teremtményeket létrehozni, azokat a tengeri élőlények legelőnyösebb képességeivel felruházni, és mindezt azért teszik, hogy a játék végére ezzel tudják a legtöbb pontot kihalászni. Noha a játék főbb lépései egyszerűek, körökre osztott fordulók követik egymást, minden játékos köre 3 fázisból áll (lapkijátszás, etetés, öregedés), nagyon hamar akár gémerek kedvencévé is válhat. A játékban ugyanis erősen jelen van a mechanika-építés (engine-building), amivel változatos képességekkel mindenki a saját, diverz játékstílusát építgeti. A győzelemhez számtalan út és stratégia vezethet, mondhatni tengernyi mélysége van az Óceánnak. Lapkijátszás fázis: a játékos a köre elején 1 kártyát játszhat ki a kezéből. A kártyáknak 3 felhasználása lehet. Az első, hogy a kijátszott kártyájából egy új élőlény fajtát teremt, ekkor lerakja maga elé az "állatot", ami áll a kártyából és a megevett halakat jelző populáció sávból. A másik lehetőség, hogy már meglévő fajt ruház fel új képességgel, ekkor csak az új kártyát az állat mellé helyezi (alapvetően minden fajnak csak 3 képessége lehet, de bizonyos kártyák ezt módosíthatják). A harmadik lehetőség a megevésre váró halak vándoroltatása egyik élőhelyről a másikra (ezek bizonyos bónuszokat jelentenek a játék során, ha valamelyik élőhely üres lenne). Etetés fázis: ekkor a játékos az állatfajait próbálja meg ellátni. Két fajta táplálkozás található a játékban, az egyik a ragadozó, a másik az egyszerű táplálékszerző. A ragadozó halak más állatfajok (lehet saját vagy más játékosé is) populációs jelölőit rabolják el, míg a táplálékszerző fajok csupán a korallzátony élőhelyről csemegéznek. Öregedés fázis: a kört záró fázis során a játékos a saját fajairól gyűjt be populáció jelölőket, amik a játék végén győzelmi pontokat érnek. Ebben a fázisban, ha valamelyik fajon nincs annyi jelölő, amennyi az öregedéssel lekerülne róla, akkor az állat kipusztul, kikerül a játékból, a játékos kénytelen eldobni azt a kártyacsoportot. Az elöregedés során levett populáció jelölők lesznek a játék végén a győzelmi pontok, ezért ezeket mindenki külön gyűjti maga előtt. Ez így elsőre talán nem tűnik bonyolultnak, és valóban, a főbb lépések megértése nem is összetett. Viszont a rengeteg kártyaképesség, a saját alakítás lehetősége, hogy olyan állatokat "építünk", amilyeneket csak szeretnénk, teszik az Óceánt egy komplexebb stratégiai játékká, amit gémerek is előszeretettel le fognak venni a polcról újra és újra. Bizonyíts az Óceánban! Játékelemek: 200 populációjelölő (100 narancssárga, 20-20 citromsárga és sötétkék, 60 világoskék) 24 állatfajtábla 1 zátony 1 óceán 25 forgatókönyvkártya 120 felszínkártya 89 mélységkártya 1 kambriumi robbanás kártya 4 játékosparaván 4 bónuszjelölő

Youtube videók

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.