Tulajdonságok
Eredeti cím | Karak |
Tervező | Petr Mikša |
Kiadó | Albi |
Megjelenés éve | 2017 |
Nyelv | Magyar |
Nehézség | Kezdő |
Legjobb | 3-4 fővel |
Kategória | Kaland, Felfedezés, Fantasy |
Játékmechanika | Kockadobás, Térkép kiegészítés, Moduláris tábla, Lapka lehelyezés, Különböző játékos képességek |
Leírás
Merülj el a kalandok és nevetések labirintusában, ahol csak a legbátrabb kincsvadászok maradnak talpon! A hősök felfedezik a Karak kastély titokzatos katakombáit. A kérdés csak az, hogy melyik hős leszel te és készen állsz-e a kalandra? Bátorságból hogy állsz? Mi rejlik a Karak kastély omladozó falai között? Egy labirintus tele kincsekkel...és szörnyekkel! Hat bátor kalandozóé a kihívás, hogy bemenjen a tömérdek kincsért mindegyikük más-más trükkel próbálkozva – de a kincsesládák zárva vannak, és szörnyek vannak mindenhol. Ki fog túljárni ellenfelei eszén? Ki fogja legyőzni a szörnyeket, és megragadni a sárkány gyöngyszemét a legfőbb kincset? Egyszerű bevezető játék, a szerepjátékok világába. 2018 az Év gyerekjátéka volt Csehországban. Karak katakombáiban a játékosok a hat különböző karakter egyikét vezetik be a labirintusba. Apránként lapkáról-lapkára kell felfedezni hogyan is néz ki a labirintus. Fegyverekkel és varázslatokkal kell felvértezned magad, szörnyekkel kell küzdened és (ami a legfontosabb) kincset kell gyűjtened. Az a játékos nyer, akinek a legtöbb kincse van a játék végén – az lesz Karak igazi bajnoka! A Karak egy nagyon könnyen tanulható társasjáték, amit 7 éves kortól is játszhatnak a gyerekek. A játékmenet erősen épít a lapka-elhelyezés, a moduláris tábla, térkép kiegészítés a kockadobásra. A szerepjátékok segítenek a stratégiai és a kritikus gondolkodás fejlesztésében, miközben fejlesztik a térbeli érvelési készségeket is egyaránt. Ez is egy nagyszerű módja annak, hogy új baráti kapcsolatokat építsenek ki a gyerekek és gyakorolják a szociális készségeket. A játék akkor ér véget, amikor az egyik hős legyőzi a Sárkányt, de ez nem jelenti azt, hogy nyert. A legtöbb kincsponttal rendelkező játékos nyer.