Tulajdonságok
Eredeti cím | Concordia |
Tervező | Mac Gerdts |
Kiadó | PD-Verlag |
Megjelenés éve | 2013 |
Nyelv | Magyar |
Nehézség | Gémer |
Legjobb | 4 fővel |
Tematika | Őskor, Gazdaság, Tenger |
Játékmechanika | Akció visszavétele, Előny token, Aukció, Pakli zsák és készlet építés, Játék végi bónuszok, Hand menedzsment, Titkos győzelmi pontok, Mozgáspontok, Draftolás közös készletből, Pontról pontra mozgás, Szett gyűjtögetés, Változó előkészületek |
Leírás
Kétezer évvel ezelőtt a Római Birodalom uralta a Földközi-tenger partvidékét. A határokon béke, a provinciákban harmónia honolt; az egységes törvényeknek és pénznemnek köszönhetően a gazdaság virágzott, így erős római dinasztiák emelkedhettek fel, akik a városokban terjekszedtek. Vezess egy ilyen dinasztiát, küldj gyarmatosítókat távoli európai birodalmakba, építsd ki a kereskedelmi hálózatod és hódolj az ókori isteneknek a kegyeikért. Tedd mindezt a dicsőséges felemelkedés reményében! A Concordia egy békés stratégiai játék 2-5, 13 évnél idősebb játékos számára, melynek célja a gazdasági fejlődés a római korban. Ahelyett, hogy a szerencsére bíznák magukat, a játékosoknak a saját stratégiai képességeikre kell építeniük. Tartsd szemmel az ellenfeleid céljait hogy tudd, hol előzheted meg őket! A játékban római gyarmatosítók más városokban települnek, ahol téglát, ételt, bort, textilt vagy más eszközöket állítanak elő. Minden játékos azonos kezdő kártyapaklival kezd, majd a játék során újabb kártyákat gyűjthet. A kártyák kétféle célt szolgálnak: Akcióként használhatók a játék során. A játék végén győzelmi pontra válthatók. A Concordia egy stratégiai játék, melyhez szükséges az előre tervezés és az ellenfelek szemmel tartása is. Minden játék más élményt nyújt, egyrészt a játékba kerülő kártyák sorrendje, másrészt a moduláris tábla miatt. (A tábla egyik felén a Római Birodalom 30 városa látható 3-5 játékos számára, a másik felén a római kori Itália 25 városa látható 2-4 játékos számára.) Ha már az összes kártya játékba került, vagy az első játékos meépíti a 15. épületét, a játék véget ér. Az a játékos nyeri a játszmát, aki a legtöbb győzelmi pontot kapta az istenektől (Jupiter, Szaturnusz, Merkúr, Minerva, Veszta, stb.).