Tulajdonságok
Eredeti cím | Anachrony |
Tervező | Dávid Turczi, Richard Amann, Viktor Peter |
Kiadó | Mindclash Games |
Megjelenés éve | 2017 |
Nyelv | Magyar |
Nehézség | Gémer |
Legjobb | 3 fővel |
Tematika | Gazdaság, Sci-Fi |
Játékmechanika | Kockadobás, Szóló/Egyszemélyes játék, Körsorrend: Lépés követelés, Különböző játékos képességek, Munkáslehelyezés, Munkáslehelyezés különböző típusú munkásokkal |
Leírás
Az Anachrony: A jövő útjai egy többszörösen összetett, komplex stratégiai játék, amit 2-4 játékos játszhat, átlagosan 120-150 perc játékidővel, 14 éves kortól. A játék története szerint az emberiségnek a 26. századra birtokában lesz az időutazás tudása, ám ez a tudás egy elkerülhetetlen, tragikus eseménnyel kapcsolódik össze, egy meteorit becsapódásával, ami a lakosság jelentős részét kipusztítja. A megmaradt túlélők 4 filozófiai ideológia mentén csoportosulnak, akik közt törékeny béke honol. A nagyobb jóért való együttműködés helyett azonban mind a 4 frakció a saját hatalmát igyekszik növelni, és önmagukat segítik az időutazás kihasználásával, hogy a múltban építkezzenek. A céljuk, hogy felkészülten várhassák az elkerülhetetlen meteorbecsapódást, a tragédia bekövetkeztekor pedig ők evakuálhassák a legtöbb túlélőt és nyersanyagot, remélve, hogy ezzel megszerzik az emberiség feletti uralmat és az ő útjukat követik a megmaradt túlélők. Az Anachrony szabályai túlságosan összetettek ahhoz, hogy mindent átvegyünk, így csak nagy vonalakban: a játék legfőbb része a munkáslehelyezés, amit egy rendkívül innovatív kölcsönszerzési szabállyal támogat meg a játék, így gyönyörűen idomul egymásba a játék tematikája és szabályai. A munkáslehelyezést szinte már klasszikusnak lehet nevezni, arról nem is kell sokat beszélni. Különböző típusú munkásokat különböző akcióhelyekre lehet küldeni, és a munkások típusa alapján valamilyen bónuszokhoz lehet ezáltal jutni, pl. akár olcsóbbítani lehet így építkezést. A játéktér egy közös táblából és az egyéni táblákból áll. A közös táblán az akciók fixek, míg az egyéni táblákon épületek építésével lehet egyéni akciókra szert tenni. Értelemszerűen a nyersanyagokkal és munkásokkal való gazdálkodás fontos szerepet kap a játék során. Az egyedi kölcsönszerzési rendszer azonban az, ami világhírűvé tette a játékot, valamint az, ahogyan ez tökéletesen beilleszkedik a játék témájába. A fordulók elején a játékosok ugyanis megjelölhetik, hogy milyen nyersanyagra vagy éppen munkásra van szükségük, és ezt saját maguktól kapják, pontosabban a jövőbeli énjeiktől. Az így kapott erőforrásokkal ugyanúgy lehet gazdálkodni, ám a későbbi fordulókban ezeket vissza kell fizetni, ugyanis ha ez nem történik meg, azzal felszakad a tér-idő kontinuum, ami anomáliákhoz, és ez által győzelmi pont büntetésekhez vezet annak, aki nem tudja törleszteni az adósságát. A játék egyébként a klasszikus stratégiai játékok vonalát követi, tehát a játékosok nyersanyagot gyűjtenek, eltervezik azok minél hatékonyabb felhasználását, és igyekeznek a legtöbb győzelmi pontot összehozni ezáltal. Ami mégis kiemelkedővé tette ezt a nagyszabású játékot, az az időutazásnak és a kölcsönszerzési-szabálynak az okos és találékony összeboronálása, ami hatalmas élményt nyújt játék közben, a játékosok tényleg úgy érezhetik, hogy a jövőbeli énjeiktől igényelnek segítséget, és a múltbéli énjeiken segítenek. Ha kedvet kaptál, hogy egy jobb jövő felé, a TE jövőd felé vezesd az emberiséget, vagy eddig nem mertél belevágni ebbe a remek játékba, mert magyarul még nem volt elérhető, ne habozz, rendeld meg az Anachrony: A jövő útjai társasjátékot! Képes leszel megmenteni az emberiséget? Játékelemek: 1 központi játéktábla 4 kétoldalú eszme-tábla 4 játékostábla munkások (25-25 tudós és mérnök, 15-15 adminisztrátor és zseni) nyersanyag-jelölő kockák (15 lila neutrónium, 20-20 sárga arany és zöld urán, 25 szürke titán) 24 energiacella-jelölő 66 győzelmi pont jelölő (30 db 5-ös, 25 db 1-es, 1 db -1-es) 30 vízjelölő (6 db 5-ös sötétkék, 24 db 1-es világoskék) 4 zászló műanyag talppal 4 kétoldalas játékossegédlet 24 hexa alakú exopáncél jelölő (játékosonként 6-6) 8 időutazás- és moráljelölő (játékosonként 1-1 db és 1-1 tartalék) 32 eszme-jelölő (játékosonként 8-8) 32 behíváslapka (játékosonként egy-egy készlet: 3 munkás, 4 erőforrás, 1 db "2 víz", 1 aktivált exopáncél) 60 épületlapka (15-15 erőmű, gyár, létfenntartó egység, labor) 11 toborozható munkaállomás kártya 11 bányászható nyersanyag kártya 9 kétoldalú idővonallapka 1 becsapódáslapka 18 szuperprojektlapka 2 kutatáskocka 1 paradoxonkocka 1 kétoldalas evakuálás akciótábla 12 anomálialapka 45 találmánylapka (formánként 15) 15 összeomló központ lapka 9 tiltott hexamező lapka 8 célkártya 16 kezdő erőforrás kártya 1 pontozótömb 16 paradoxonjelölő